Sperre kort og kortreklamasjon

Sperre kort Reklamasjonsrettigheter ved kortbruk Sperre kort

Sperre kort

For å sperre kortet ditt må du ringe:
Kundeservice 232 06001 (døgnåpen alle dager, hele året)

Reklamasjonsrettigheter ved kortbruk

Situasjoner hvor du kan rette krav mot Nordea

Dersom du har handlet med ditt Visa eller Mastercard og selger ikke ivaretar sine forpliktelser, kan du fremme krav mot Nordea om erstatning. Det samme gjelder dersom du oppdager ukjente eller dobbelt belastede transaksjoner på kortet ditt.

1. Feil eller mangler på en vare eller tjeneste du har kjøpt og selger ikke ordner opp

Dette kan være at varen/tjenesten er forsinket, at den ikke blir levert eller at den har mangler. Klagen må være skriftlig og all nødvendig dokumentasjon må foreligge.

Vær samtidig oppmerksom på at følgende momenter må være på plass:

  • Du må ha handlet med Visa eller Mastercard
  • Du må ha handlet hos en næringsdrivende
  • Det må foreligge en feil eller mangel ved varen eller tjenesten som du har kjøpt
  • Du må ha forsøkt å løse saken hos selger først

2. Svindel

Hvis du blir utsatt for svindel og et beløp er trukket fra ditt Visa eller Mastercard fra Nordea, kan du få dekket tapet av Nordea.

3. Konkurser

Hvis du har forhåndsbetalt for en vare eller tjeneste til et firma som går konkurs, kan du også kreve pengene refundert av Nordea. Dette gjelder også hvis du har betalt for reisen din.

Fyll ut skjema for kortreklamasjon

I ovennevnte tilfeller må du fylle ut skjema for kortreklamasjonÅpnes i nytt vindu som sendes til:

  • Nordea Bank Abp, filial i Norge
    Reklamasjoner
    Postboks 1166 Sentrum
    0107 Oslo
  • Det utfylte skjema kan også scannes og sendes på epost til  Åpnes i nytt vindu