Bli kunde i Nordea med BankID
Få konto og nettbank på få minutter
Brukere av Firefox vil kunne oppleve problemer ved bruk av denne tjenesten. Vi anbefaler derfor at du benytter en annen nettleser.
Når du registrerer deg som kunde:
- Du får en grunnpakke bestående av Brukskonto, Nordea Bankkort (Visa) og Nettbank. Det er valgfritt om du vil tilknytte Nordea Bankkort.
- Er du student under 34 år registrerer du deg som Student-kunde når du er registert som kunde. Du finner link til skjema på siste side i registreringsprosessen.
- Vi gjør oppmerksom på at du i løpet av registreringsprosessen vil bli kredittsjekket. Har du sperret deg for kredittopplysninger, kan du ikke benytte denne løsningen.
- Bankene er lovpålagt å innhente tilstrekkelig kundeinformasjon i forbindelse med etablering av kundeforhold. Avhengig av hva du svarer på disse spørsmålene kan det hende at vi må innhente tilleggsinformasjon fra deg.
- De bestilte tjenestene kan tas i bruk så snart eventuell tilleggsdokumentasjon er mottatt og godkjent av oss. Vi forbeholder oss retten til å fjerne tilgang til bestilte tjenester i påvente av denne dokumentasjonen.
Hvorfor stiller vi spørsmål?
Når du vil bli kunde hos oss, vil vi stille deg en del spørsmål. Noen av spørsmålene er for å kunne gi deg gode råd og service mens andre spørsmål er vi pålagt ved lov å stille deg.
Nyttig å vite!
Bestill BankID fra Nordea
Når du blir kunde i Nordea via internett bruker du en BankID fra en annen bank. Denne kan også brukes i vår Nettbank Privat, men vi anbefaler at du bestiller BankID fra Nordea. Dette er gratis, og du kan ha flere BankID. Kontakt Kundeservice på chat eller +47 23206001 som vil veilede deg i bestillingen.
Bruk banken døgnet rundt
Du kan ordne mange av dine daglige banktjenester når det passer deg, og hvor det passer deg:
- Med Mobilbank har du alltid tilgang til dine konti - eksempelvis betale regninger, overføre penger og sjekke saldo.
- Har du brukt for kontanter når banken er stengt? Finn nærmeste minibank
- Kundeservice er åpen hele døgnet, alle dager. De hjelper deg med det meste, enten du vil åpne konto eller avtale møte. De gir informasjon om produkter og tjenester og veiledning om selvbetjening. Du får også hjelp til sperring av kort.
- Vi du møte rådgiver uten å gå i banken, så kan du avtale et Nettmøte.