Bli bedriftskunde uten bruk av BankID
Få på plass de viktigste banktjenestene
Snakk med oss om Bedriftspakken når du blir kunde. Bedriftsspakken inneholder de viktigste, daglige banktjenestene for små og mellomstore bedrifter.
Slik blir du bedriftskunde uten bruk av BankID
Sjekk om du kan bruke vår online løsning for å bli bedriftskunde ›
Kan du ikke bruke vår online løsning, følger du bare disse enkle trinnene:
Fyll ut søknadsskjemaene for de produktene du ønsker å etablere. Disse finner du under hvert enkelt produkt i hovedmenyen på denne siden eller ved å sende en bestilling på Bedriftspakken.
Trenger du hjelp, kontakt oss på +47 23206002 eller chat.
For å bli bedriftskunde må du sende inn følgende:
- Bekreftet kopi av gyldig legitimasjon* og dokumentasjon om din bedrift. Dette avhenger av foretaksform og du finneren oversikt over de forskjellige foretaksformene her.
- Dokumentasjon som viser hvem som har beslutningsfullmakt og representerer foretaket. Det kan være styreprotokoll, vedtekter, selskapsavtaler, samarbeidsavtale(r) eller tilsvarende
- Ferdig utfylt . Dette skjema er påkrevd i henhold til hvitvaskingsloven, og Nordea kan derfor ikke etablere et nytt kundeforhold før denne dokumentasjon er i orden.
- Eventuelt andre relevante dokumenter - for eksempel regnskap
Alle dokumentene sendes til
- Nordea
Corporate Support Direct
PB 1166 Sentrum
0107 Oslo
Merk konvolutten: Kundeetablering bedrift
Det gjøres oppmerksom på at banken kan kreve ytterligere informasjon og dokumentasjon utover det som fremkommer i registreringsskjema. Noen av spørsmålene er for å kunne gi deg gode råd og service mens andre spørsmål er vi pålagt å stille deg.
*)Legitimasjonen må være bekreftet rett kopi (begge sider), foretatt av notarial myndighet f.eks. advokat, autorisert regnskapsfører eller politi.
Dokumenter for legitimasjonskontroll
- Foretak registrert i Foretaksregisteret/Enhetsregisteret
Legitimasjonskontrollen skjer mot original firmaattest. Firmaattesten skal være av nyest mulig dato og ikke eldre enn tre måneder. - Foretak under etablering, ikke registrert i Foretaksregisteret/Enhetsregisteret
Legitimasjonskontrollen skjer mot stiftelsesdokumenter i original eller bekreftet form (advokat- el. revisorbekreftet). Original firmaattest skal leveres banken så snart den foreligger. - Enkeltmannsforetak
Legitimasjonskontrollen skjer mot original utskrift fra Enhetsregisteret. Utskriften skal være av nyest mulig dato og ikke eldre enn tre måneder. For enkeltmannsforetak som ikke er registrert i Enhetsregisteret, er det tilstrekkelig at innehaver/kontohaver legitimerer seg personlig og bekrefter riktigheten av opplysningene ved sin underskrift. - Lag, foreninger, organisasjoner, stiftelser etc.
Dersom enheten er registrert, skjer legitimasjonskontrollen mot original utskrift fra Enhetsregisteret. Utskriften skal være av nyest mulig dato og ikke eldre enn tre måneder. Dersom enheten ikke er registrert, etableres kundeforholdet på ansvarlig person som selv må melde fra til sitt ligningskontor om eierforholdet. - Utenlandske foretak
Utenlandske bedriftskunder som ønsker å etablere et kundeforhold må kontakte
Kundeservice 232 06002.