Bekreftelse via SMS av nettbetalinger
Nordea gir deg som kunde bedre sikkerhet ved å innføre en ekstra trygghet mot trojanere eller annen ondsinnet programvare. Dette medfører at det av og til ikke vil la seg gjøre å gjennomføre en betaling i Nettbanken slik du pleier, men du må i tillegg godkjenne eller avvise betalingen via SMS.
Du mottar SMS med kontonummer og beløp. Du må da kontrollere at dette stemmer med det du har lagt inn i nettbetaling.
Hva innebærer dette for deg?
Hvis en regning stoppes, vil du få en melding i Nettbanken om betalingen det gjelder. Du må godkjenne eller avvise betalingen for å få den gjennomført eller stoppet. Dette gjør du ved å svare på en SMS fra Nordea på følgende måte:'
- Bekreft med å svare ”JA” på SMS
- Avvise med å svare ”Nei” på SMS
- Dersom du ikke allerede har ditt mobiltelefonnummer registrert kan du ringe Kundeservice Privat på 232 06001. Åpent alle dager hele døgnet.
- NB! Når du har kontrollert betalingen og sendt ”JA” er betalingen ikke lenger stoppet og legges under ”ubekreftede betalinger” i Nettbetaling. Du må da bekrefte denne med sikkerhetskort for å få betalingen fullført.
Slik registrerer du ditt mobiltelefonnummer i Nettbanken
Logg deg inn i Nettbanken og registrer ditt mobiltelefonnummerÅpnes i nytt vindu
Mobil- og SMS-bank
Betalinger som blir stoppet for ekstra bekreftelse i Mobil- og SMS-bank må fullføres i Nettbanken.