Bekreftelse via SMS av nettbetalinger

Nordea gir deg som kunde bedre sikkerhet ved å innføre en ekstra trygghet mot trojanere eller annen ondsinnet programvare. Dette medfører at det av og til ikke vil la seg gjøre å gjennomføre en betaling i Nettbanken slik du pleier, men du må i tillegg godkjenne eller avvise betalingen via SMS.

Bekreft eller avvis en nettbetaling via SMS. For din sikkerhet. Du mottar SMS med kontonummer og beløp. Du må da kontrollere at dette stemmer med det du har lagt inn i nettbetaling.

Hva innebærer dette for deg?

Hvis en regning stoppes, vil du få en melding i Nettbanken om betalingen det gjelder. Du må godkjenne eller avvise betalingen for å få den gjennomført eller stoppet. Dette gjør du ved å svare på en SMS fra Nordea på følgende måte:'

  • Bekreft med å svare ”JA” på SMS
  • Avvise med å svare ”Nei” på SMS
  • Dersom du ikke allerede har ditt mobiltelefonnummer registrert kan du ringe Kundeservice Privat på 232 06001. Åpent alle dager hele døgnet.
  • NB! Når du har kontrollert betalingen og sendt ”JA” er betalingen ikke lenger stoppet og legges under ”ubekreftede betalinger” i Nettbetaling. Du må da bekrefte denne med sikkerhetskort for å få betalingen fullført.

Slik registrerer du ditt mobiltelefonnummer i Nettbanken  

Logg deg inn i Nettbanken og registrer ditt mobiltelefonnummerÅpnes i nytt vindu

Mobil- og SMS-bank

Betalinger som blir stoppet for ekstra bekreftelse i Mobil- og SMS-bank må fullføres i Nettbanken.