Sperre kort og reklamasjonsrettigheter ved kortbruk
Sperre kort
For å sperre Bedriftskort med Visa eller Visa Business Card:
For å sperre First Card:
- ring +47 22 65 83 16
Du kan ringe hele døgnet alle dager.
Situasjoner hvor du kan rette krav mot Nordea
Dersom du har handlet med ditt Visa eller Mastercard og selger ikke ivaretar sine forpliktelser, kan du fremme krav mot Nordea om erstatning. Det samme gjelder dersom du oppdager ukjente eller dobbelt belastede transaksjoner på kortet ditt.
1. Feil eller mangler på en vare eller tjeneste du har kjøpt og selger ikke ordner opp
Dette kan være at varen/tjenesten er forsinket, at den ikke blir levert eller at den har mangler. Klagen må være skriftlig og all nødvendig dokumentasjon må foreligge.
Vær samtidig oppmerksom på at følgende momenter må være på plass:
- Du må ha handlet med Visa eller Mastercard
- Du må ha handlet hos en næringsdrivende
- Det må foreligge en feil eller mangel ved varen eller tjenesten som du har kjøpt
- Du må ha forsøkt å løse saken hos selger først
2. Svindel
Hvis du blir utsatt for svindel og et beløp er trukket fra ditt Visa eller Mastercard fra Nordea, kan du få dekket tapet av Nordea.
3. Konkurser
Hvis du har forhåndsbetalt for en vare eller tjeneste til et firma som går konkurs, kan du også kreve pengene refundert av Nordea. Dette gjelder også hvis du har betalt for reisen din.
Fyll ut skjema for kortreklamasjon
I ovennevnte tilfeller må du fylle ut
som sendes til:- Nordea Bank Abp, filial i Norge, Consumer Cards, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo
- Det utfylte skjema kan også scannes og sendes på epost